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Middle-Earth: Shadow of Mordor (PC DVD) - [Edizione: Regno Unito]
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Dettagli prodotto
- Fuori produzione : No
- Età consigliata : Dai 18 anni in su
- Dimensioni prodotto : 13,49 x 1,4 x 19 cm; 140 grammi
- Data d'uscita : 3 ottobre 2014
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Descrizione Prodotto

Terra di Mezzo: Ombra di Mordor
Terra di Mezzo: Shadow of Mordor offre un ambiente di gioco dinamico in cui il giocatore orchestra il proprio piano personale di vendetta mentre piegano Mordor alla propria volontà. Il gioco inizia la notte del ritorno di Sauron a Mordor, mentre i suoi Capitani Neri eseguono brutalmente i Rangers of the Black Gate.
I giocatori diventano Talion, un ranger che perde la sua famiglia e tutto ciò che tiene caro, solo per essere restituito dalla morte da un misterioso Spirito di vendetta. Mentre la vendetta personale di Talion si svolge, i giocatori scoprono il mistero dello Spirito che lo costringe, scoprono l'origine degli Anelli del Potere e affrontare la nemesi finale.

Una nuova storia ambientata tra gli eventi di Lo Hobbit e Il Signore degli Anelli, La Terra di Mezzo: Shadow of Mordor offre un vivace mondo di gioco di nuova generazione attraverso il suo Nemesis System.
Ogni giocatore nemico affrontato è un individuo unico, differenziato dalla loro personalità, punti di forza e di debolezza. Questi nemici sono modellati dai loro incontri con il giocatore per creare arcinemici personali unici per ogni sessione di gioco. I giocatori devono superare ogni nemico distintamente diverso che incontrano per infiltrarsi nei ranghi e dominare all'interno del mondo dinamico che ricorda e si adatta alle loro azioni e scelte.
Scatena il potere degli Wraith
I giocatori comandano ai Wraith Powers di orchestrare ed eseguire la loro vendetta in mischia brutale, furtività spietata e combattimento a distanza intuitivo.
Domina i tuoi nemici
Guarda il mondo attraverso Wraith Powers e scopri dettagli su ogni nemico unico per aiutare la vendetta di Talion; ogni nemico ha la propria personalità, memoria e tratti sfruttabili per i giocatori da studiare e manipolare.
Piega Mordor alla tua volontà
I giocatori si rivolgono i nemici l'uno contro l'altro costringendoli ad assassinare, terrorizzare, sacrificare o spiare. Sulla base delle azioni del giocatore con il sistema Nemesis, ogni nemico incontrato è distinto e può evolversi fino a diventare un arcinemico personale nel corso del gioco.
Fai crescere le tue abilità mentre uccidi
Avanzate abilità e abilità e potenziate le armi per diventare leggendarie attraverso un sistema di ricompense rune create secondo la strategia del giocatore e i suoi nemici unici.
Recensioni clienti
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Atukwame B.Recensito nel Regno Unito il 9 febbraio 2015
5,0 su 5 stelle My Precious Game of the Year
My game of 2014. I've poured over 50 hours into the game so far and enjoyed every minute.
Pros:
+ The control system feels like the best of Assassins Creed and Batman Arkham Asylum. Leap from building to building and sprint across terrain with ease. Fighting 10,20 or 30 enemies at once is so much fun!
+ The Nemesis system. This is simply a revolutionary game mechanic and keeps the game fresh. (Check the Manufacturer information above for more info)
+ Story is consistent, detailed and relevant to the Middle-Earth universe. There is also more about the One Ring and Golum, but I won't spoil that for you!
+ Graphics are beautiful and fluid. It really feels like you are in Mordor.
+ Brilliant DLCs. Recently completed 'Lord of the Hunt' DLC which adds a solid few hours of gameplay with increased difficulty, NEW enemies, and NEW playable character (although it is essentially just a different skin)
+ No headaches! As long as your PC matches the minimum requirements, you will have no technical issues running this game.
Cons:
- The 'end of level bosses' will be too easy to defeat for the average gamer
Conclusion:
Don't miss this one!
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Drahnier777Recensito in Spagna il 3 gennaio 2019
5,0 su 5 stelle Buen juego
Para amantes del LOTR
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A. WhiteheadRecensito nel Regno Unito il 18 maggio 2015
4,0 su 5 stelle A genius central mechanic is let down a little by a lack of variety and tiny maps
The history of Middle-earth video games has been patchy. Early text adventure The Hobbit was a classic of its genre and War in Middle-earth was a remarkable early example of a real-time strategy game. However, the Battle for Middle-earth series was highly inconsistent, and many of the tie-in action games with the movies were forgettable.
Monolith has produced something different with Shadows of Mordor. On the surface it's an action game borrowing a lot of ideas from other franchises. The game focuses on combat between Talion and a large number of opponents, relying on positioning, blocks, chains and special attacks to survive challenging fights. These mechanics are very similar to the Arkham series of Batman games. There's also an open world to explore with side-missions and towers you can rebuild to gain more intelligence on the surroundings, lifted pretty much straight from the Far Cry series. Although Talion is formidable in battle, he can be swamped easily in long fights so there is also a strong stealth focus similar to the Assassin's Creed games.
However, Shadows of Mordor rises above its influences to become more interesting than it first might appear. It helps that it was created by Monolith, a talented video game company responsible for some of the finest first-person shooters ever created: the FEAR and No-One Lives Forever series, the early and influential Blood games and the awesome (and sadly never resurrected) SHOGO: Mobile Armour Division, which mixed up the FPS and mecha-piloting genres fifteen years before Titanfall. Monolith handle the transition into third-person combat quite well and bring their formidable experience to the game in the form of visceral, solid and satisfying combat and a genuinely new and gamechanging mechanic: the Nemesis System.
Shadows of Mordor features a lot of orcs. An absolute ton of them, in fact. And they're not all mindless monsters. As the game progresses, the orcs gain experience and skill and climb up through their hierarchy of chiefs, captains and lieutenants, murdering and backstabbing one another as they try to gain personal power and influence. For the first third or so of the game, Talion's interaction with the orcs is limited to parting their heads from their shoulders. Later, thanks to his possessing elven wraith spirit, he gains the ability to magically take control of some of these orcs and swing them to his will. Apparently unwinnable fights can swing in Talion's favour by him reconnoitring enemy strongholds first and stealthily taking over multiple orcs. When the fight finally starts, he can unleash his own army of traitors. This becomes more complex when Talion starts taking control of lieutenants and captains, being able to arrange for them to turn on and betray their chiefs and putting Talion's own catspaws into positions of authority.
This system can be turned against Talion, however. An orc who "kills" Talion in combat (Talion is always resurrected thanks to the handy elvish wraith) gains experience and prestige, climbing the ranks and possibly displacing Talion's own minions. As the game progresses this interaction becomes quite elaborate, and Talion losing a single fight can push his entire web of alliances and betrayals out of synch. Adding a yet further layer of complication is that the orcs have different strengths and weaknesses: some are only vulnerable to fire or stealth and some are invulnerable to takedowns or finishing moves. You have to gain intelligence to find out an orc's weaknesses before either killing or enslaving him.
This results in a fascinating and - for a time - engrossing amd complex game of Orc Career Ladder Simulator, as you turn enemies against one another, sneakily arrange for massive Red Wedding-style orc betrayals and generally pull a lot of strings from behind the scenes. When your plans work you can't help but feel like a master manipulator. When they don't and you have to re-enslave half of Mordor's orcs just to bring down one annoying captain, massive frustration can result.
The Nemesis System is a genius idea, backed up by very solid combat, but after a while the game's other flaws come to the fore. The biggest problem is that this is an open-world game, but the world is tiny. There are two maps and both can be crossed from one side to the other in minutes. The spirit towers are so close you can almost jump between them and the massive number of orcs versus small number of locations results in multiple orc captains sharing the same strongholds. Ludonarrative dissonance (the clash between the game's narrative and actual gameplay) is a problem in most games, but, particularly in its second half, in Shadows of Mordor it becomes a near-constant problem. The maps should really have been four or five times their size to really sell the idea of Mordor as a vast, teeming network of competing orc clans.
The other problem is that the game prioritises planning, intrigue and betrayal but then relies way too much on luck. A simple stealth attack on an orc general might result in a fight against him and a dozen bodyguards, or three other captains might stumble on the fight halfway through resulting in what feels like the Battle of the Pelennor Fields, but with only one person fighting the orcs. This can also dramatically affect the game's length: I've seen people beating the main story in well under 20 hours but others constantly getting their plans thwarted and having to invest over 50. And the repetitiveness of the combat, the lack of variety in objectives and the tiny maps makes this a game that definitely needs to be shorter rather than longer.
There's also the storyline, which on the one hand embraces some of Tolkien's obscurer storylines (bringing in Celebrimbor, forger of the Rings of Power) and restraining the appearance of movie characters to basically one, lore-appropriate cameo (Gollum, although Sauron and Saruman have very brief appearances) but on the other embraces full-scale blood-letting and slaughter. Tolkien certainly wasn't above doing the gritty, dark stuff (more in The Silmarillion than the later books, it has to be said) but Shadows of Mordor wades through the grimness until it starts to get a little bit comical.
Shadows of Mordor (***½) is certainly one of the more interesting and smarter Middle-earth video games. The action is solid and the Nemesis System is engrossing (expect to see variations on it popping up everywhere soon). However, the maps are too small, the tone is far too grim and the game crosses the thin line between challenging and monitor-smashing frustration a few too many times. A sequel (which the game groan-inducingly teases in its final moments) with a bigger map and more variety could build on the systems here into something truly special, but for now Shadows of Mordor is a solid game with a genius central mechanic let down by some design problems elsewhere.
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Nacho MuñozRecensito in Spagna il 8 luglio 2017
4,0 su 5 stelle El juego en sí muy recomendable.
La instalación del juego y su contenido excelentes, muy entretenido e interesante. Encima puedes elegir el idioma, lo que está genial.
Ahora, dos cosillas que no me molaron:
- La caratula del juego te viene en Italiano...
- En mi caso, la caja del cd tenía una esquina rota
Por lo demás, excelente
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michae1ange1oRecensito nel Regno Unito il 11 settembre 2016
3,0 su 5 stelle Rather be in Skyrim.
Definite console port and it shows, damn annoying to remember which buttons to press, kill ten of these or three of those in blah blah minutes (large cut scene), pursue such and such (cut scene) assassinate (huge cut scene)
I'll be honest, I was expecting a huge sandbox open world scenario. What I received was a linear, story driven plot set in zones which you have to complete missions before you can progress to the next zone.
Now the game is f$%£ing BEAUTIFUL on ultra and totally faithful to the movies. The tale it tells is both sad and interesting and makes you feel as if you are in an interactive movie. I think that's my only problem with it, I don't want an interactive movie, I want to sneak into peoples houses and steal their cheese and kick chickens, I'm a very shallow person.